some_text

Ny arbetsplats!

Kategori: Allmänt

Ja nej jag har inte fått jobb eller så. :( Men jag har köpt ett nytt skrivbord! Är super nöjd. Det är liksom lite vuxet än mitt förra, och känns mer ''clean''.
 
Eftersom jag nu har spenderat två dagar med att fixa med att få allt i ordning på och under bordet, har jag lite tips till er som tänker göra detta (eller liknande) i framtiden:
 
- Mödeln behöver inte stika ut. I mitt fall är detta ett skrivbord. Jag köpte ett helt enkelt på Ikea. En ljusträ färgad plata, och fyra vita ben. Inget specielt över huvetaget. Det som gör det speciellt är allt det personliga du sätter på den. Bilder, böcker, små lådor etc. Om ytan hade varit skrick rosa hade man ju inte märkt det andra lika mycket.
 
- Tänk FÖRVARING. Alltså lets face it. Allt man man behöver vill man inte ha legande framme på bordet, och man har knappast plats till allt. Så det är viktigt att tänka på fina lösningar till förvarings problemt. Jag valde att ha tre väldigt anonyma lådor under bordet, där jag lagt allt det jag inte behöver på en daily basis. På bordet har jag fyra mellan lådor med tex pennor, sytillbehör, saxar, postit lappar etc. Om man tänker på det vissuella, finns det en massa finna lådor att välja mellan. Ett favorit ställe för mig att köpa sådanna är Lagerhaus, rekommenderas verkligen! 
Jag har också en öppen flätad låda, där jag har färgpennor, lite bilder, tejp, näsdukar, linjaler och sånt! Mycket använbart och inte helt fult heller.
 
- Ha inte för mycket uppe. Lite samma som punkten över, men ändå inte. Om man ska ha uppe alla sina hundra porslin elefanter, så finns det inte mycket utrymme kvar. Om vi tar exemplet skrivbord så ska det ju gärna finnas plats att jobba där, ha ett block uppslaget, samtidigt som man använder datorn. Det är inte heööer mentalt bra att ha för mycket runt sig. Då får man ''stök-symptomer'' i hjärnan och kan få huvudvärk. Keep it clean!
 
- Sortera! När du tömmer ditt gamla skrivbord, när du sätter upp ditt nya; sortera,sortera,sortera! Processen blir mycket lättare, desutom är det ju mycket mer smidigt när du ska hitta något.
 
- Låt det ta tid. Ja det är skitjobbigt när man hållit på ett tag, men det blir så bra senare. Man är alltid nöjd när man fått in något nytt eller hur? Men jag vet, när man ska rensa ut bland saker som man egentligen inte bryr sig om känns det så onödigt. Men komihåg, ju grundligare du gör det, desto lättare blir det nästa gång! :D
 
Det var lite tips från mina erfarenheter. Så här blev det!
 
 
 
 
 
Vad tycks?

KOMMENTARER:

  • fashion säger:
    2014-08-13 | 02:31:53
    Bloggadress: http://nattstad.se/fashioninspiration

    fint! ^^

    Svar: Tack så mycket! :D
    tosa.blogg.se

  • ebba säger:
    2014-08-13 | 09:44:19
    Bloggadress: http://ebbafridaa.blogg.se

    snyggt!

    svar: tack så mycket :D

    Svar: Tack! :D
    tosa.blogg.se

  • ☆Z I N J A☆ säger:
    2014-08-13 | 11:17:18
    Bloggadress: http://zinja.blogg.se/

    himla snyggt skrivbord:)

    Svar: Åh tack så jätte mycket! :D
    tosa.blogg.se

  • julia säger:
    2014-08-13 | 12:01:02
    Bloggadress: http://jjuliees.blogg.se

    nice! :)

    Svar: Dankedanke! :D
    tosa.blogg.se

  • Lina säger:
    2014-08-13 | 14:52:10
    Bloggadress: http://daysbylina.blogg.se

    Sv: Det suger! Har letat precis över allt! :(
    Tack så jättemycket, gör tyvärr inga länkbyten för stunden :)

    Svar: Ja :(Varse! Om du ändrar dig så hör av dig. :)
    tosa.blogg.se

  • MALIN säger:
    2014-08-13 | 18:11:10
    Bloggadress: http://malinkirstine.se

    Jättebra och intressant inlägg :)

    Svar: Åh tack så mycket! :D
    tosa.blogg.se

  • Lina säger:
    2014-08-15 | 19:24:01
    Bloggadress: http://daysbylina.blogg.se

    Sv: Det ska jag absolut göra! :)

Kommentera inlägget här: